Of the Red, the Light, and the Ayakashi Tsuzuri
あかやあかしやあやかしの 綴

Gènere: novel·la visual, misteriあかやあかしやあやかしの 綴

Creador: HaccaWorks
Idiomes disponibles: japonès, anglès, xinès tradicional i simplificat
Plataforma: Steam, Switch
Preu: 45,97 € a Switch, 58,99 € a Steam
Data de llançament: 2011
Aquest joc ja té força anys, però no l'havia jugat mai. La versió en japonès està doblada del tot, fins i tot el protagonista, que a vegades se'l deixen.
La història parla d'en Yue, un noi que ha viscut tota la seva vida a un temple dalt d'una muntanya. Un dia, s'escapoleix per anar a un dels típics festivals japonesos acompanyat d'un youkai amic seu, en Guillot Negre, i allà coneix a dos nois de la seva edat. Això fa que quan torni al temple, la sacerdotessa li digui que li ha arribat l'hora i que vagi a fer-se amic d'aquests nois per un “àpat” misteriós.
La meva opinió fins ara! Compte amb espòilers

Doncs de moment he jugat tota la part que està inclosa en la demo i em té ben intrigada. Ja tinc un munt de teories de què pot ser aquest àpat i l'origen d'en Yue. Primer de tot, sembla que en Yue i el sacerdot que el cuida són els únics humans del temple, la resta són tots youkai, inclosa la sacerdotessa, que és una kitsune de nou cues. Però! Ja han fet alguns comentaris misteriosos sobre les condicions en què va néixer en Yue, i el tema de l'àpat n'han parlat en relació amb altres youkais, així que una teoria que tinc és que en Yue és mig youkai potser.
La manera com parlen d'aquest àpat també és força ambigua fins ara. Es mengen els humans? Els humans són participants de l'àpat? De moment no se sap, però crec que és una mica una barreja de les dues coses. No crec que l'humà es mori, però alguna cosa li deuen fer. O potser sí que es mor, i és la condició per passar al següent nivell de youkai?
Una altra teoria que tinc d'en Yue és que podria ser una mena de reencarnació d'algun youkai important, perquè han fet comentaris sobre “algú” que mostra senyals de despertar-se, i el tracten tots com si fos un VIP.
De moment la música em recorda força a Shin Sekai Yori, i l'ambientació una mica també. També m'ha fet pensat en Nurarihyon no Mago, pel tema dels youkai i que potser en Yue sigui mig youkai o no.
Ja veurem si tinc raó quan avanci en el joc! La veritat és que ja feia temps que m'interessava, però estava esperant que estigués rebaixat per agafar-lo