A Date with Death

Creador: Two and a Half Studios
Idiomes disponibles: anglès
Plataforma: Windows, macOS, SteamOS + Linux
Preu: gratuït a Steam, menys un dels finals que és de pagament
Data de llançament: desembre 2023
Aquest joc és un simulador de cites que et deixa personalitzar el teu personatge, cosa poc habitual en aquesta mena de jocs. I bé, com a cita només hi ha una opció possible, en Grim que vol prendre't l'ànima. Sembla que ja fa temps que el nostre personatge s'hauria d'haver mort, però no té la decència de morir-se com cal. Així que, després de molts intents fallits, en Grim crea una aplicació tipus WhatsApp o Telegram per a posar-se en contacte amb tu. Bàsicament per dir-te que facis el favor de morir-te, tal com toca, i deixar d'esguerrar-li la feina, que això no pot ser. Ell és un dels millors shinigami i l'estàs fent quedar molt malament! És que ja està bé, quin desvergonyiment!
Però és clar, a tu això no et sembla gens convincent. La teva ànima... doncs és teva. I te la vols quedar, és clar, no sembla gaire bona idea això d'anar donant la teva ànima al primer que t'ho demani. Al final feu una juguesca d'una setmana. Si ell aconsegueix prendre't l'ànima durant la setmana, no et resistiràs, sinó, doncs tu et quedaràs amb l'ànima d'en Grim.
En un primer moment, en Grim sembla el clàssic tsundere, però en pic fa cinc minuts que hi parles, t'adones que és 95% dere i 5% tsun. S'enrojola per tot i és molt fàcil prendre-li el pèl, pobret. Té l'aparença d'un noi jove, però es comporta com un avi que acaba de descobrir com s'envien missatges. Com quan descobreix els emojis i te n'envia una allau, o els stickers, i comissiona a algú perquè en faci d'ell. És un personatge molt bufó, la veritat.
L'aplicació que fan servir per parlar també fa molta gràcia. Té els típics bàners d'anuncis que et surten a tot arreu, però amb un toc més propi d'un shinigami? Com ara "Hot murder suspects in your area", "Doki Doki, a steamy romance" i els personatges són robots, "Cooking with catboys" xDD. Amb anuncis com aquests, jo no faria servir l'Addblock. M'he passat estona llegint-me'ls tots.
De moment jo he acabat els dos finals bons gratuïts i un dels dos dolents gratuïts, i m'ho he passat força bé. Això sí, es tornen força repetitius, perquè fins a l'últim dia, quan veus el final, la història en si no canvia gens. Depenent del diàleg que triïs, hi haurà algunes converses diferents, però al final sempre tornen a la conversa preestablerta.
Jo el recomanaria igualment, com que és gratuït val la pena agafar-lo i passar-te un dels finals i oblidar la resta uns quants mesos abans de tornar-hi! Segurament jo el deixaré reposar un temps abans de passar-me l'últim final que em queda. L'extra de pagament potser l'agafaré si fan descompte, ves a saber.
Fotos d'en Grim

Tot enrojolat quan li dic que és husband material (material marital?) Amb el seu peluix de fons, que més tard aconsegueixo que confessi que hi dorm abraçadet